niedziela, 8 sierpnia 2010

ZUPA POMIDOROWA





    Przeglądałam te moje przepisy i czegoś mi zabrakło. Wiem! Nie ma zup a przecież tak lubię je gotować –  to chyba najszybszy i najprostszy obiad pod słońcem. Wybrałam jedną z najbardziej ulubionych zup mojego męża, która smakuje wyśmienicie: jest słodko - kwaśna i odpowiednio słona, a łyżka śmietany nadaje jej kremowej konsystencji. Ta zupa jest pożywna i bardzo syta, nie ma potrzeby przyrządzać drugiego dania.  

Potrzebne składniki:



·         5 łyżek ryżu basmati
·         łyżka Vegety
·         pełna łyżka masła
·         pół pora
·         2 duże marchwie
·         pół selera lub jeden duży korzeń pietruszki
·         1 średni burak
·         2 łyżki śmietany
·         łyżka koncentratu pomidorowego
·         pieprz, trochę posiekanej zielonej pietruszki
   W średnim garnku zagotowujemy jeden litr wody. Na wrzątek wsypujemy ryż i Vegetę i gotujemy ok. 20min. W tym czasie przygotowujemy warzywa: obraną marchew i seler lub korzeń pietruszki ścieramy na dużych oczkach, por siekamy na małe kawałki, obrany burak ścieramy na małych oczkach. Wszystko to wsypujemy na gotujący się ryż i dodajemy masło. Dolewamy tyle wody, aby zaledwie przykryła warzywa i dalej gotujemy na średnim ogniu.
Gdy warzywa są już miękkie dodajemy koncentrat pomidorowy i jeszcze przez chwile gotujemy. Zabielamy śmietaną 18%, wsypujemy pół płaskiej łyżeczki pieprzu i zieloną pietruszkę i zakrywamy pokrywką aby zupa „naciągnęła”. 
 Podajemy z wiosennymi kanapkami. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz