sobota, 8 maja 2010

PIZZA - NIEPIZZA

Słuchajcie, mam bardzo fajny przepis na… no właśnie, w sumie nie wiem jak to nazwać. Wygląda trochę jak pizza, ale w smaku jest bardzo egzotyczna, a to za sprawą ciasta, które wykonuje się z mąki z groszku włoskiego. Przepis dostałam od mojej przyjaciółki Magdy, którą korzystając z okazji bardzo gorąco pozdrawiam.
Składniki na to cudo:
• 0,5 l wody
• 250 g mąki groszkowej
• 3 łyżki oliwy z oliwek lub innego oleju
• 1 łyżeczka soli lub Vegety
• Curry, kolendra i kto co lubi ( nie musi być)
• Oliwki, ser biały, pieczarki, papryka surowa, pomidory, cebula – te składniki są dowolne, w zależności co chcemy wyłożyć na wierzch ciasta.
• ketchup


W misce mieszamy wodę, mąkę, oliwę, sól oraz przyprawy. Zostawiamy ciasto na 3-4 godziny po czym wylewamy na natłuszczoną blaszkę. Nie przejmujcie się, że masa jest bardzo płynna, w gorącym piekarniku ciasto szybko tężeje. Trzeba tylko upewnić się, że blaszka nie przecieka. Na tę ilość składników użyłam tortownicy 28 cm. Na wierzch wykładamy co lubimy – tak jak napisałam w ostatnim punkcie. Wszystko to wkładamy do piekarnika nastawionego na 190 stopni i pieczemy 40 – 45 min. Do momentu zarumienienia. Kroimy i polewamy ketchupem. Oto jak wygląda moje końcowe dzieło:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz